Middle-Earth: Shadow Of War (SoW) ir Shadow of Mordor (SoM) turpinājums. Spēles oriģinālā daļa ieviesa inovatīvo Nemsis* sistēmu un saņēma daudzas uzslavas un apbalvojumus 2014. gadā. Spēles SoW galvenais tēls joprojām ir Tailons, kas dodas karā pret tumšo pavēlnieku Sauronu, apvienojot kopīgos spēkus - gondoriešus, orku armiju reģionos un citus sabiedrotos. Spēles misija ir izkalt jaunu spēka gredzenu un dominēt Mordorā ar jaunizveidoto orku armiju. Mordorā satiksim arī vecos cīņu biedrus orku Ratbag un hobbitu Gollumu.

Jaunākā spēles iterācijā ir tiešām daudz ko darīt - karte ir nosēta ar milzu daudz misijām un aktivitātēm, kā arī pieejamas tiešsaistes atriebības un piļu iekarošanas misijas. Progresējot spēles gaitā jāiekaro pilis dažādos reģionos un jau spēles nobeigumā jāspēj nosargāt iekarotās teritorijas. Spēlē kopumā ir četri akti un katrā no viņiem ir savs pagrieziena punkts. Personīgi spēle pārsteidza ar patīkamām un dzīvīgām krāsām atšķirībā no pirmās daļas pelēcības, ir lieliski izveidotas cut-scenas, taču stāsts zaudē asumu atvērtā pasaulē. SoW ir veidots pēc gredzenu pavēlnieka Tolkīna motīviem. Atzīšos spēle vairāk ir kā orku hierarhijas un savstarpējo attiecību stimulators (cīņas, nodevības un atriebība) nevis uzskatāma kā pilnvērtīga gredzenu pavēlnieka spēle. Lojālos orkus var gan paaugstināt, gan pazemināt izstumjot, kā arī uzlabot viņu līmeni sūtot cīnīties arēnās. Īsumā spēli var salīdzināt kā tumšais Assassins satiek Batman ar jau uzlabotu Nemsis sistēmu.

Studija “Monolith” ne bez WB atbalsta ir gana “pacentusies” un pārbāzusi spēli ar visu iespējamo līmeņu attīstību. Piemēram, gredzenam ir līmenis, kas varbūt parastais, retais vai leģendārais un papildus gredzena jaudu var pastiprināt, pievienojot dažādas vērtības un tipa akmeņus līdz pat augstākās kvalitātes top-tier akmenim atgādinot Diablo. Spēles gaitā pamazām jākrāj labāka līmeņa bruņas, zobeni un cits ekipējums. Arī leģendāro ekipējumu var uzlabot izpildot izaicinājumus. Pēc trešā akta izpildes ir garantēts leģendārais bruņu un ieroču komplekts. Spēles gaitā ir jārekrutē orku armija dažādos reģionos, pakļaujot sava vai zemāka līmeņa orkus, kas atkal iedalās parastos, leģendāros un episkos. Izejot spēli tiek iegūts maksimālais 60 līmenis. Līmeņu attīstību var patrināt ar 2xp pieredzes paātrinātāju uz divām stundām - vienu saņem bezmaksas un pārējos var iegādāties veikalā, bet no šīs iespējas atteicos.

Protams orkus un citus labumus var nopirkt veikalā par īstu naudu vai arī izmantot spēles laikā sapelnīto naudu pildot izaicinājumus. Personīgi divas reizes iegādājos maksas lādītes par spēles laikā nopelnīto naudu, kas tika iegūta izpildot pāris izaicinājumus, un no šādas lādītes ieguvu divus leģendāros un vienu episko orku, kas aizgāja bojā pie pirmām cīņām ieņemot pili un cīņu arēnās. SoW var spēlēt ignorējot un neiztērējot ne euro centa īstās naudas, ko arī darīju, vienīgi piepirku orkus par parasto spēles naudu jau pēdējā aktā, kad jau bija nepieciešams būvēt savu aizstāvības armiju. Spēlē papildus esošiem RPG elementiem pievienojas milzīgs attīstības koks un katrai prasmei ir divas, trīs apakš-prasmes un vienlaicīgi var aktivizēt tikai vienu apakš-prasmi. Viens no jaunievedumiem ir pūķis, ko var pakļaut un lidot tā mugurā pūšot liesmas pretiniekiem, neuzmanīgi uzbrūkot ar pūķi var traumēt arī savējos sabiedrotos.

Izstrādāji ir pacentušies un orku tēli ir vizuāli atšķirīgi pēc izskata un īpašībām ar daudzveidīgi ierunātām balsīm. Vizuāli spēle ir pilnveidojusies ar jauku krāsu paleti un cut-scēnas kopumā ir lieliskas. Spēlēju SoW uz parastā Playstation 4 un spēle stabili strādāja ar 30 kadriem sekundē. Tiek atbalstīta 4k izšķirtspēja (uz Ps4 Pro upscalota) un HDR tehnoloģija uz Playstation 4 Pro un Xobx One X konsolēm. Pieredzēju dažus glitčus, ka Tailons iesprūst pils torņa grīdā lecot no aizstāvības grauga. Tā kopumā spēle strādāja plūstoši. Spēles pavadošā skaņa ir ieturēta dramatiskā noskaņā. Ieteiktu noklausīties oficiālo mūzikas video "Fires of War", kas ir brīnišķīgs.
Vēlētos piebilsts, ka ceturtais akts saukts kā Shadow Wars ir vienveidīga piļu aizstāvība uz kādām 6-8 stundām. Kopumā ceturtā aktā ir 10 aizstāvības posmi ar vismaz 15 piļu noturēšanu un papildus var vēl ieņemt neobligātās tiešsaistes pilis, ko veidojuši citi spēlētāji. Pāris reizes zaudēju ieņemtās pilis aizstāvoties, tad bija jāsitas ar jauno lordu, lai atkarotu atpakaļ reģionu.

Spēlē iekļauts īpašs veltījums aizgājušam “Monolith” studijas darbiniekam izpild-producentam Michael Forgey. Viņpasaulē aizgājušais darbinieks tiek pieminēts ar īpašu orku, kas dažreiz glābj bezizejas situācijā no nāves. Īpašais orks ir automātiski pieejams bezmaksas papildinājumā Forthog Orc-Slayer DLC, kas sākotnēji bija plānots kā maksas papildinājums! Pateicoties spēlētāju komūnas protestiem par īpašā orka pārdošanas nosacījumiem un neizprotamo veidu kā iegūtie līdzekļi nonāks aizgājušā darbinieka ģimenei, maksas papildinājums tika padarīts bezmaksas no WB puses.
Runājot par trofejām, platīna trofeju var iegūt ap 50 stundām. Kopumā trofeju saraksts ir lielisks un daudzveidīgs, kas ataino spēles progresu, iekļauj dažādus Nemesis sistēmas aspektus, collectibles un dažas citas papildus darāmās lietas.
Platīna grūtības pakāpe 4/10.
Kopumā Shadow Of War ir masīvāka spēle par oriģinālo Shadow of Mordor ar pilnveidotāku Nemesis sistēmu, it sevišķi to var izbaudīt nomirstot no kāda orka rokas. Spēle var gan aizraut, gan arī ātri apnikt, jo trūkst asuma un spēles stāsts ātri pazūd atvērtā pasaulē, pildot neskaitāmas aktivitātes. Ieteiktu izbaudīt spēli pilnībā ignorējot tā saucamās maksas lādītes, ja nav vienīgi nauda iegūta par izaicinājumu izpildi. Shadow Of War aizraus ar daudzveidīgu cīņu sistēmu un sniegs gandarījumu piedzīvojumu un atvērto pasauļu spēļu cienītājiem.
Plusi:
Uzlabota Nemsis sistēma
Noslīpēta Batman cīņu sistēma
Liela atvērtā karte ar neskaitāmām aktivitātēm
Mīnusi:
Loot boxi, kas jau ir standarts WB spēlēs (Injustice 2 es skatos uz tevi)
Uz beigām spēle ir pārāk izstiepta
Tailona seja prasītos detalizētāka
Kopējais vērtējums: 8/10
Izdošanas datums: 2017. gada 10. oktobris
Izstrādātājs: Monolith Productions
Žanrs: Action Adventure, Open-World
Pieejamās platformas: PS4, Xbox One un PC
*Piebilde Nemesis no grieķu valodas nozīmē atriebības dieviete un atriebība