Pēcskats: Hellblade Senua’s Sacrifice

Konsoles.lv biedru radītie spēļu apskati/ieskati/pirmskati.
Slēgts
User avatar
Eking
49. līm. - ✱ Eksperts ✱
49. līm. - ✱ Eksperts ✱
Komentāri: 845
Joined: 22 Jan 2012 10:28
Location: Rīga

28 Nov 2017 15:52

Pēcskats: Hellblade Senua’s Sacrifice

Hellblade Senua’s Sacrifice vai vienkārši Hellblade ir viens no 2017. gada patīkamākiem pārsteigumiem un savā veidā mainījis industrijas robežas ar savu unikālo spēli. Hellblade būtībā ir veiksmes stāts, kas gan ir pietiekami nopelnījusi atbilstoši savam budžetam, gan novērtēta spēlētāju un kritiķu vidū (Metacritic vērtējums PS4 - 81 balles, user score – 8.2; PC – 83 balles, user score – 8.1).

Hellblade izstrādājusi neliela 20 cilvēku komanda 3 gadu laikā ar neatkarīgu budžetu no ārējiem izdevējiem. Spēles veiksmes pamatā ir ar sirdi un dvēseli ieguldītais darbs, kā arī izvēlētā stratēģija pārdot spēle tikai digitāli par pieņemamu cenu 29.99 $/euro. Izstrādātāji ir taupījuši cik varējuši izdodot spēli digitāli, bet tai pat laikā izmantojuši reāllaika kustības uztveršanas tehnoloģiju. Senua ir vienīgais tēls spēlē, kas pilnībā 3D modelēts ar dialogiem un sejas izteiksmēm.

Image

Stāsts darbība norisinās vēlā 8tā gadsimtā un sākas ar galvenās varones kareives Senua ierašanos pie Helheimas robežas. Senua misija ir glabāt mirušā mīļotā Dillona dvēseli no dievietes Helas. Senua uzskata, ka viņa cieš no lāsta, un dzird niknas balsis galvā, kas burtiski komentē katru darbību. Hellblade stāts ir aptuveni 7-8 stundu garš un spēlējot var likties, ka tiek spēlēta Horzon Zero Dawn tumšā māsa (brīžiem galvenā varone Senua atgādina Aloju no Horizon Zero Dawn). Grafiski un vizuālo efektu jomā spēle ir viena no skaistākajam redzētām spēlēm uz Playsation 4 platformas. Noteikti ieteiktu izmanto foto režīmu spēles gaitā.

Hellblade ir aplūkojusi smagas tēmas kā mīļoto zaudējumu un psihisko saslimšanu, kas ir tabu spēļu industrijā. Izstrādāji un reizē arī izdevēji Ninja Theory paziņoja 3 mēnešus pēc spēles izdošanas ir pārdotas 500 000 spēļu vienības un spēle ir peļņu nesoša (nopelnīts 13mlj. $). Ninja Theory necerēja uz tādu veiksmi, jo bija plānots pārdot šādu apjomu pēc 9 mēnešiem pēc spēles izdošanas. Izstrādāji arī ziedojuši 60 000 mārciņas psiholoģisko slimību ārstēšanai. Ieteiktu noskatīties pēdējo izdoto Dev Diary:



Fantastisku darbu ir paveikusi Senua lomas atainotāja Melina Juergens, kas burtiski iedzīvojusies Senua tēlā, mainoties fiziski, mentāli un psiholoģiski. Melina norobežojās, bieži pavadīja laiku vienatnē un izdzīvoja Senua psiholoģisko drāmu. Melina mainījās fiziski notievējot un reizē palielinot muskuļu masu ar regulāriem fiziskiem treniņiem. Studijā Melinai bija smags darbs ar grima uzlikšanu un vairāku stundu provēm. Par pašatdevi un lomas veikumu Melina izvirzīta nominācijā Best Performance tā saucamā spēļu industrijas oskarā The Game Awards 2017.gadā. Hellblade kopumā ir izvirzīta piecās The Game Awards nominācijās (Best Narrative, Best Audio Design, Best Performance - Melina Juergens, Games for Impact, Best Independent Game). The Game Awards balvu pasniegšana norisināsies 7.decembrī. Es atbalstīju Hellblade balsojot The Game awards vairākās nominācijās.

Image

Personīgi uzskatu, ka audio jomā Ninja Theory ir paveikusi fantastisku darbu. Senua balsis dzird tik skaidri un dzidri, dažreiz daudzbalsīgi, ka spēlējot nevar atšķirt vai patiesi dzirdētās balsis ir iedomātas vai tomēr dzirdētas reālā pasaulē. Spēlējot ar austiņām audio uztveres efekts ir pastiprināts un dzirdētās balsis ir sevišķi jūtamas galvā. Dažādas šablonu mīklas spēles gaitā atainoja Senua psihisko stāvokli un cīņas notika vairāk galvā ar sevi nekā ārējiem pretiniekiem. Nedrīkst nepieminēt tā saucamo permadeath, kad pēc katras Senua nomiršanas spēle atsākas rokai kļūstot melnākai, melnumam progresējot uz pleca zonu. Tiklīdz roka kļūs pilnībā melna tā varone aizies pavisam bojā. Spēlētājam pašam jāpieņem vai tā ir spēles mehānika vai tikai iedomu ilūzija.

Rezumējot Hellblade ir lielisks pierādījums, ka tirgū ir nepieciešamas šādas vidēja lieluma spēles ar savu īpašo šarmu. Spēle ir domāta pieaugušo auditorijai un tiem, kam patīk lineārs spēles stāsts un tā saucamie staigājamie simulatori. Pēc Ninja Theory vārdiem pēc nepieciešamās atpūtas darbs turpināsies pie nākamiem projektiem.

Izdošanas datums: 2017. gada 8. augusts
Izstrādātājs/izdevējs: Ninja Theory
Žanrs: Action-adventure game, Psychological horror, Hack and slash, Puzzle video game
Pieejamās platformas: PS4 un PC (tikai digitāli)
Image
Image
User avatar
Skhen
Galvenais administrators
Galvenais administrators
Komentāri: 4700
Joined: 11 Sep 2008 20:03
Contact:

29 Nov 2017 00:16

Šo spēli gaidīju ar interesi, jo, ja nemaldos, Senua sākotnēji tika reprezentēts kā Kai tēls no Heavenly Sword spēles (kas bija man viena no pirmajām spēlēm uz PlayStation 3), un daži domāja, ka Hellblade varētu būt turpinājums. Bet beigu beigās pārvērtās par pilnīgu citu spēli.

Paldies, Eking par spēles apskatu, kurā minēji interesantus faktus par aktrisi, kas attēloja Senua, spēles pārdošanas apjomiem, panākumiem un citām lietām. :)
Image
Slēgts