Mūsdienās lieliskas kaušanas spēles ir retums, atmiņā ataust pēdējie kaušanās brīnumi ar savu bagāto vēsturi kā Tekken 7, Mortal Kombat X un nu jau tiem pievienojies jaunpienācējs Injustice 2. Klasiskam fighting žanram kā teikt grūti laiki un katra iznākušā spēle ir svētki. NetherRealm studija pēdējos gados man ir sagādājusi vairākus svētku brīžus - izdevusi slavenās franšīzes kaušanās spēli Mortal Kombat X 2015.gadā un supervaroņu spēli Injustice 2 pagājušā gadā. Ja Mortal Kombat X ir vairāk paredzēta pieredzējušiem spēlētājiem, tad Injustice 2 var uzspēlēt svētdienas spēlētāji un supervaroņu tēmas cienītāji. Man Injustice 2 asociējas ar 2017.gada labāko cīņas spēli un esmu pavadījis ap 120 stundām spēlējot gan lokāli, gan online. Personīgi tā ir mana mīļākā cīņas spēle, ko esmu spēlējis un tā ir jau krietni uzlabota pirmā daļa vizuālā jomā un ne tikai, kā arī daudzas mehānikas un idejas aizgūtas no Mortal Kombat X. Injustice 2 iznākšanas laikā paralēli spēlēju vēl Tekken 7, kas salīdzinoši ir diametrāli atšķirīga spēle ar savām japāņu tradīcijām un tā atspoguļo sarežģītās dēla un tēva attiecības. Neapšaubāmi Tekken 7 ir šedevrs un patiks Tekken sērijas cienītājiem. Man sirdī vairāk iepatikās Injustice 2, taču Tekken 7 ir neapšaubāmi lieliska spēle ar īpašu šarmu.

Injustice 2 ir saņēmusi daudzus apbalvojumus kā gada labākā cīņas spēle 2017.gadā un vidējais spēles novērtējumus ir ap 8 līdz 9 ballēm, ko devuši gan dažādi apskatnieki, gan ierindas spēlētāji. Es varu tikai piekrist, ka spēle ir kopumā izdevusies ar mazu piebildi par mikro transakcijām, bet par to nobeiguma daļā.
Spēle sākotnēji tika izlaista 2017. gada maijā uz PlayStation 4 un Xbox One platformām, taču PC versija dienas gaismu ieraudzīja pusgadu vēlāk vai 2017. gada novembrī. Pamata versijā ir parādījušie tādi nozīmīgi DC tēli kā Wonder Woman, Black Canary, Deadshot, Scarecrow, Supergirl u.c. Tātad standarta versijā pieejami 28 tēli, kas ir diezgan pieklājīgs skaits. Kā ierasts Warner Bros.(WB) izdod paplašināto spēles versiju Injustice 2: Legendary Edition ar jau visiem iznākušiem papildus tēliem. Leģendārais izdevums papildināts ar desmit varoņiem kā Teenage Mutant Ninja Turtles, Hellboy, Raiden, Sub-Zero u.c. Injustice 2: Legendary Edition tika izdota 2018. gada martā.

Injustice 2 spēj sagādāt prieku parastam spēlētājam, ļaujot to rokās cīņām izskatīties efektīvi un plūstoši pat ja nav izstrādātas īpašas cīņu prasmes. Spēle izceļas ar vispusīgumu un ir pamatīga, katrs varonis ir pilnīgi atšķirīgs. Injustice 2 ir Injustice: Gods Among Us turpinājums, kas tālāk attīstījusi idejas par varoņu super spējām, pilnveidojusi vides interaktivitāti un noslīpējusi pamata dzini ļaujot spēlei izskatīties plūstošai. Tāpat kā iepriekšējā spēlē ir pieejamas super kustības, kas var pretiniekam nodarīt jūtamu kaitējumu veselībai. Superi vizuāli izskatās lieliski un visiem tēliem var aktivizēt ar L2+R2 taustiņiem pie pilna enerģijas stabiņa. Taču vienīgais mīnus pēc kāda laika prasītos dažādu super kustību variācijas tēliem. Kā saka Mārtiņš Rītiņš kas var būt labāks kā Jokers brauc virsū Betmenam ar moci vai super-meitene aizsūta kosmosā kaķu sievieti ar savu super metienu un piebeidz ar lāzeriem no acīm.
Runājot par grafiku un veiktspēju, spēle izskatās satriecoši un spēļu ielādes laiks ir ātrs. Injustice 2 ir sabalansēta veiktspēja un grafiski tā ir lieliska, spēlējot arī uz parastās PS4 konsoles. Daudz-spēlētāju režīmā gan būs lēnāka maču ielādē un ir nedaudz jāuzgaida. Injustice 2 pamatvirziens paliek līdzīgs savam priekšgājējam un apskata supervaroņu savstarpējo attiecību noskaidrošanu ar cīņām. Injustice 2 ievieš jaunu funkciju, ko sauc par Gear sistēmu - kurā spēlētāji tiek apbalvoti ar kostīmu daļām un aprīkojumu, ko var izmantot, lai pielāgotu izskatu un mainītu savas spējas un kaušanās statistiku. Varoņu tērpi maina ne tika izskatu, bet ietekmē to četrus pamata rādītājus - spēku, spējas, aizsardzību un veselību. Tērpu daļas kā apbalvojumus var saņemt pat vienkārši spēlējot dažādus spēles režīmus. Piemēram, Harley Quinn ir diezgan lēna un salīdzinoši apaļa, apģērbjam uzlabotu korseti un nu jau viņa spēj ātrāk lēkāt un pārvietoties. Varoņu apģērbs var būt parastais, uzlabotais un leģendārais ar dažādu veida uzstatījumiem ar maksimālo līmeni līdz pat 20 LVL.
Pēc izstrādātāju domām, ideja par lomu spēles (RPG) stila progresēšanas sistēmas ieviešanu fighting spēlēs ir bijusi kopš oriģinālās Mortal Kombat sērijas pastāvēšanas. Injustice 2 režisors Eds Boons arī centās izveidot spēles mehānismu, ko izmanto mūsdienu RPG spēlēs kā personifikācijā un raksturu izveide, kas cīņu spēļu žanrā noveda pie tā saucamās Gear sistēmas izstrādes. Gear sistēmā papildus tērpiem, jostām, cepurēm un citam apģērbam katram tēlam var izmantot speciālās kustības. Katram varonim kopumā ir ap piecām līdz deviņām speciālām kustībām, kas ir slēgtas, un varonim ir atvērtas ap divām-trijām kustībām. Speciālās kustības var saņemt progresējot līmeņiem, spēlējot izaicinājumus un arī pēc nejaušības principa atverot lootoboxus par nopelnītām aktivitātēm.
‘Netaisības’ stāsts ir centrēts ap Batmenu un viņa sabiedroto mēģinājumā atjaunot sabiedrību pēc Supermena režīma krišanas. Pretī Betmenam stājas ļaundaris Braniac un ļaundaru grupa saukta ‘The Society’, kas ieradusies atbrīvot ieslodzīto Supermenu, lai cīnītos pret Betmena grupējumu. Būtībā spēles pasaule paplašina Betmena un Supermena pretim stāšanos un savstarpējo mijiedarbību WB filmās ‘Betmen vs SuperMan’ (2016) un ‘Justice League’ (2017). Spēles stāsts ir lielisks, cik nu tas pieļaujams cīņu spēlēs, un ir aptuveni 4-5 stundas garš. Spēles sižeta gaitā ir dažādās atslēgas cīņas, ļaujot izvēlēties vienu no diviem varoņiem ar kuru var cīnīties, tā teikt ir iespējams stāsta sazarojums. Vēl viens jaunums ir dažādu nobeigumu sasniegšana ar visiem pamata tēliem un nopirktiem papildinājuma tēliem. Pamata spēlē ir pieejami 28 tēli, tad var sasniegt attiecīgi tik pat daudz dažādus spēles nobeigumus un iegūt unikālu varoņu skatījumu par to cīņu ar Braniac un supervaroņa nozīmi tā sauktā MultiUniversā no viņu skatupunkta. Ieteiktu ievērtēt pāris varoņu nobeigumus video zemāk, kas attēloti komiksa veidā.
MultiUniversa pasaulē ir pieejami izaicinājumu planētās ar dažādām atlīdzībām – tērpiem, speciālām kustībām, parasto naudiņu vai spēles īpašo naudiņu kristāliem. Parasti vienlaicīgi MultiUniversā ir ap piecām, sešām planētām, kas būtībā ir torņu analogs no Mortal Kombat X, ar dažādām kaujām grupētām pēc grūtības pakāpes, pieejamā laika un dažādiem izaicinājumiem. Tiem, kas vēlas izmēģināt savu izturību un izdzīvošanas spējas tiek piedāvāts bezgalīgā izdzīvošanas spēle. Online režīmā ir saglabāts “King of the Hill” režīms, kas ir analogs no Mortal Kombat X, un protams pieejami 1v1 ranked mači, kā arī parastie mači un var uzspēlēt privāti ar draugiem gan online, gan lokāli. Interesanta online fīča ir ‘AI Battle Simulator’. AI cīņu stimulatorā var nokomplektēt trīs tēlus, kas sitīsies ar kāda cita spēlētāja izveidotiem tēliem, atliek tik aktivizēt AI kaujas stimulatoru un noskatīties kā mākslīgā intelekta tēli sitīsies savā starpā. Uzvarētājam balvā neliels XP boosts.
Injustice 2 ir saņēmis pozitīvas atsauksmes un slavēts par savu stāstu, prezentāciju, uzlabotām mehānikām, satura pārpilnību un raksturu pielāgošanas iespējām. Kopumā spēles stāsts ir pārdomāts un sagādā baudu spēlējot to, sniedzot interesantus pavērsienus. Vienlaikus ir jāatzīst, ka paralēli daudziem sasniegumiem spēlē, ir jākritizē lootboxu sistēma un iestrādātā mikro transakciju sistēma. Piemēram, nopērkot kristālus 100$/euro vērtībā var atvērt visus tēlus 20 līmenī vai arī pavadīt laiku godīgi spēlējot pakāpeniski progresējot. Spēles īpašo naudiņu vai kristālus nelielos daudzumos arī var iegūt vienkārši spēlējot dažādus režīmus un pildot tekošos spēles izaicinājumus. Līdzīgu lādīšu sistēmu un veikalu WB iestrādāja vienspēlētāja spēlē Middle-Earth: Shadow Of War , ko apskatīju Konsoles blogā.
Personīgi esmu spēlējis Injustice 2 trīs mēnešu no vietas, iegūstot dažādus leģendāros tērpus un varoņu kustības. Lai iegūtu platīna trofeju bija nepieciešams iegūt mana mīļākā tēla Kaķsievietes kustību “Cat Call”. Kopumā ieguvu 160 speciālās varoņu kustības no 178 iespējamām kustībām, kas bija grūti izdarāms darbiņš. Pēc spēles izdošanas diezgan mainījās lādīšu sistēma, kas tika nepārtraukti rediģēta un slīpēta ar mērķi, lai leģendārās lietas un speciālās kustības varētu pēc iespējas grūtāk iegūt. Mērķis viens, lai parastie spēlētāji tērētu sūri grūti iegūto naudu kristālos un ieguldītu naudu bronzas, sudraba, zelta un dimanta lādēs vai atvērtu speciālās tērpu nokrāsas (shader).

Rezumējot, Injustice 2 ir lieliska cīņu spēle un NetherRealm studija ir pierādījusi, ka spēj ienest svaigas izmaiņas cīņu žanrā. Injustice 2 var sagādāt prieku parastam svētdienas cīņu spēlētājam kā man un kopumā izskatās lieliski. Jaunā Gear sistēma ir labi iestrādāta spēlē. Injustice 2 var paslavēt par lielisko grafiku, plūstošām cīņām un ātriem ielādēs laikiem, bet var nokaunināt par apšaubāmām mikro transakcijām. Injustice 2 varu rekomendēt jebkuram cīņu žanra cienītājam. Pievienojies Injustice līgai!
Mans vērtējums: 9/10
Izdošanas datums: 2017. gada 16. maijs (PS4, Xbox One), 2017.Novembris (PC)
Izstrādātājs: NetherRealm Studios
Izdevējs: Warner Bros. Interactive Entertainment
Žanrs: Fighting
Režīmi: Vien-spēlētāja, daudz-spēlētāju
Pieejamās platformas: PlayStation 4, Xbox One, PC