
Uzreiz atzīšos, ka man bija ļoti liels slinkums rakstīt apskatu, bet galu galā nolēmu tomēr to izdarīt, jo, kas zina, varbūt pat izdosies uzvarēt šajā konkursā. Apskatu rakstu 18.aprīlī un, ierobežotā laika dēļ, palūgšu piedot kādas neprecizitātes, iespējamās gramatikas kļūdas vai ko citu kas iekrīt acīs un liekas neatbilstošs pilnvērtīgam apskatam.
Mans apskats būs par pagājušajā gadā iznākušu spēli, kuru attīsta un publicē SEGA. Izstrādātāju mērķis bija radīt spēli, kas parādītu yakuza dzīvesveidu. Yakuza 0 ir prīkvels Yakuza spēļu sērijai, kura tiek izdota jau kopš 2005.gada un pirmo reizi šīs sērijas spēle iznāca ekskluzīvi uz Playstation 2 konsoles. Šī spēļu sērija tā arī ir palikusi praktiski Sony Playstation ekskluzīvs. Yakuza 0 parādījās pārdošanā uz Playstation 3 un Playstation 4 konsolēm 2015.gada 12.martā, diemžēl gan tikai Japānā. Visa pārējā pasaule šo spēli sagaidīja 2017.gada 24.janvārī, bet tikai uz Playstation 4 konsoles.
Kā jau minēju, Yakuza 0 ir prīkvels un iepazīstina mūs ar notikumiem pirms oriģinālās Yakuza. Spēles notikumi norisinās 1988.gada decembrī izdomātos Tokijas un Osakas reģionos, Kamuročo un Sotenbori. Yakuza 0 ir divi galvenie varoņi un spēles laikā mums ir iespēja novērot stāsta attīstību no abu varoņu skatu punktiem. Viens no varoņiem ir Kazuma Kiryu no Dojima ģimenes un otrs ir Goro Majima, kurš ir pakļauts Shimano ģimenei. Abas ģimenes ietilpst Tojo klana sastāvā. Spēles stāsts, neiedziļinoties sīkumos un cenšoties izvairīties no spoileriem, ir par Tojo klana ģimeņu iekšējo cīņu par varu un ietekmi. Šajā cīņā tiek ierauti arī abi galvenie varoņi, kuriem ir jāpiedzīvo visas iespējamās emocijas šīs cīņas laikā.

Spēles spēle jeb geimplejs sevī ietver atvērtās pasaules, asa sižeta un piedzīvojumu spēli no trešās personas skatu punkta. Yakuza 0 netiek pelnīti nekāda veida pieredzes punkti, bet savu tēlu mēs attīstām ar naudas palīdzību. Pelnam naudu un tad izmantojam to, lai ar spēles tēlu apgūtu jaunus cīņas paņēmienus vai citas noderīgas spējas. Katram no galvenajiem varoņiem ir pieejami trīs cīņas stili. Būtībā tos var iedalīt, ka viens ir ātrs un ar vājākiem sitieniem, tad otrs, kas ir kompromiss un trešais, kas ir lēns un neizveicīgs, toties ar spēcīgiem uzbrukumiem un ar iespēju atkauties no lielāka ienaidnieku skaita. Katrs no šiem cīņas stiliem ir jāattīsta un pēc tam vēl par naudu jāiegādājas attiecīgais paņēmiens. Spēles pasaulē ir atrodami īpaši skolotāji katram no cīņas veidiem un, izpildot šo skolotāju uzdevumus, viņi mums iemāca un atklāj jaunas spējas. Viena no lietām, kas mani patīkami pārsteidza šajā spēlē ir sānu aktivitāšu daudzums un tas cik blīva un interesanta ir spēles vide. Visa pilsēta ir pilna ar veikaliņiem, kafejnīcām, restorāniem un citām iestādēm. Kafejnīcas un restorāni spēlē svarīgu lomu, jo iestiprinoties tajos mēs varam atgūt zaudētos dzīvības punktus. Staigājot pa pilsētas ielām mēs varam satikt gan bandītus, gan arī konkurējošo yakuza ģimeņu pārstāvjus. Tas uzreiz noved pie sadursmes, kuru uzvarot mēs varam iegūt naudu vai kādu noderīgu vērtslietu, kuru pēc tam varam nodot lombardā.
Spēlē ir tik daudz ko darīt vēl bez galvenā stāsta. Varam iesildīties ar visdažādākajām sānu misijām, kuras ir izveidotas ar izdomu un humoru. Dažas no sānu misijām, kas iespiedās man atmiņā - misija, kur ir jāpalīdz jaunam puikam tikt pie pornogrāfiska satura žurnāla vai arī misija, kur jāpalīdz kādam jaunietim bildināt viņa iecerēto ar krustvārdu mīklas palīdzību.
Kad jūtamies garlaikoti un vēlamies uzlabot savu noskaņojumu varam ieiet karaoke bārā, uzdziedāt un mēģināt uzlabot rezultātu kādai no dziesmām. Vēlāk kāda sānu misija mūs aizved uz nakts klubu, kur tiek organizētas dejošanas sacensības. Kā arī ir pieejami Japānā raksturīgie spēļu automāti, kur var atpazīt vecās SEGA spēles. Varam doties uz upes krastu makšķerēt vai piedalīties radio vadāmo auto modelīšu sacensībās.
Kazuma Kiryu var vadīt savu nekustamo īpašumu kompāniju, tādā veidā nopelnot naudu un palielinot ietekmi Kamuročo reģionā. Kompānijas vadīšana ietver sevī lētāku īpašumu iepirkšanu un pēc tam, norīkojot tur vajadzīgo menedžeri un apsardzi, iespējams pamazām celt īpašuma līmeni. Jo lielāks īpašuma līmenis, jo tam ir lielāki ienākumi. Tad kad esam ieguvuši rajonā pietiekami lielu ietekmi ir iespēja cīnīties pret tā rajona galveno konkurentu.
Savukārt, Goro Majima pelna naudu, vadot savu nakts klubu un cīnoties par ietekmi nakts klubu biznesā. Vadīt nakts klubu man likās daudz interesantāk nekā vadīt nekustamo īpašumu kompāniju. Tas, protams, acīmredzamu iemeslu dēļ - skaistas meitenes. Menedžējot nakts klubu mums ir pieejamas dažādu līmeņu un kategorijas meitenes ar dažādām spējām. Piemēram, kāda no meitenēm mācēs dejot, savukārt cita mācēs labāk vest sarunu. Jo vairāk klientus meitene apkalpo, jo ātrāk viņai aug līmenis un līdz ar to arī viņas spējas. Augstākā līmeņa meitenes var apkalpot naudīgākus klientus un tas ienes vairāk naudas. Meitenēm arī varam izvēlēties vajadzīgo apģērbu, kurš ietekmēs to kādas kategorijas klientiem meitene iepatiksies. Kāds klients vēlēsies sarunāties ar seksīgu meiteni, savukārt cits dos priekšroku eleganti saģērbtai meitenei. Tad kad nakts klubs tiek atvērts, spēlētājam ir aktīvi jāpiedalās tā darbībā. Spēlētājs ir tas, kurš izvēlas katram klientam piemērotāko meiteni. Kamēr meitene sarunājas ar klientu, spēlētājam ir jāapkalpo galdiņš. Meitenēm ir slēptas zīmes, kuras redzot spēlētājam ir jāiztukšo pelnu trauks, jāpapildina klienta vai meitenes glāze, jāatnes dvielis vai arī rēķins. Ja spēlētājs nespēj savlaicīgi noreaģēt uz šiem mājieniem no meitenes puses, klients kļūst neapmierināts un klubs zaudē naudu. Tad kad esam ieguvuši kādā no rajoniem pietiekami lielu ietekmi, tad varam izaicināt attiecīgā rajona populārāko nakts klubu uz divcīņu. Uzvarot tajā, mēs kļūstam par galveno nakts klubu rajonā.

No aktivitātēm gribu vēl pieminēt, puspliku sieviešu cīņas sportu, kur var likt likmes uz uzvarētāju un telefona klubus, kur var mēģināt sarunāt randiņu ar svešinieci. Kā arī pa visu pilsētu ir izmētātas skaistu svešinieču fotogrāfijas un sakrājot pilnu komplektu ar vienas meitenes fotogrāfijām mēs atslēdzam video ar šo meiteni galvenajā lomā. Es nespēju nepadalīties ar vienu no šiem video

Grafiski spēle varbūt nav nekāds šedevrs, bet personīgi mani grafika pilnībā apmierināja. Īpaši skaistas un detalizētas ir cut-scenes. Uz spēles vāciņa ir norāde, ka šī spēle ir paredzēta 18+ auditorijai un spēles laikā tas ir jūtams. Spēlē ir pietiekami daudz asiņainu ainu. Yakuza 0 ir paredzēta pieaugušiem cilvēkiem un tiem, kas spēj novērtēt tajā ielikto darbu, sākot ar japāņu valodas oriģinālo audio un beidzot ar galveno spēles varoņu ētiskajām normām. Es spēlē pavadīju vairāk nekā 50h līdz to izgāju. Man gan ļoti patika novērsties no galvenā stāsta un nosist laiku ar nakts kluba vadīšanu, karaoki un deju sacensībām. Galveno stāstu noteikti var iziet daudz ātrāk, bet, manuprāt, tā nebūtu Yakuza bez šīm daudzajām sānu aktivitātēm un mini spēlēm.
Šī bija mana pirmā Yakuza sērijas spēle, kuru esmu spēlējis. Nesaprotamu iemeslu dēļ šī spēļu sērija nebija nonākusi manā redzeslokā Playstation 3 laikā. Toties varu pateikt, ka āķis ir lūpā un esmu apņēmies uzspēlēt visas daļas. Yakuza Kiwami jau plauktā stāv, Yakuza Kiwami 2 pēc pāris mēnešiem iznāks un Yakuza 6 jau var dabūt, bet to es atlikšu spēlēšanai uz to brīdi kad iziešu Yakuza Kiwami.
Mans vērtējums 9/10 un iesaku to uzspēlēt katram kaut cik pieaugušam cilvēkam. Būs interesanti gan no sižeta viedokļa, gan arī uzzināt vairāk par tā laika japāņu kultūru un par kriminālo organizāciju yakuza.